Als advocaat gevonden worden in Google
Sinds 1989 mogen advocaten zichzelf promoten. Via verschillende vormen van marketing tracht ondernemers in uw branche nieuwe klanten te trekken. Nu in de digitale wereld bijna alles meetbaar is doet men er verstandig aan om hier de focus te leggen. Zo is steeds meetbaar wat uw rendement is.
Google is vaak de eerste stap bij het zoeken van een oplossing voor een probleem. Advocaten die hier goed zichtbaar en actief zijn pakken de kansen om hierop in te spelen. Hier leest u hoe online marketing voor een constante stroom van nieuwe klanten kan zorgen.
Uw advocaten website vindbaar in Google
Vrijwel iedereen die een advocaat zoekt zit met een probleem dat hij of zij snel wil hebben opgelost. Logisch dat de eerste stap in de zoektocht naar een oplossing digitaal gebeurt. Maandelijks zoeken er 320 mensen naar een advocaat in Alkmaar, 390 naar een advocaat in Haarlem en 1600 mensen naar een advocaat in Amsterdam. Als hier de specifieke opdrachten zoals ‘echtscheidingsadvocaat Alkmaar’ bij opgeteld worden wordt dit aantal nog meer. Hoeveel van deze potentiële cliënten nemen er nu maandelijks contact op met uw kantoor?
Door goed vindbaar te zijn in Google laat u hulpzoekenden zien dat u de juiste kennis in huis heeft en bereid bent om hen snel te helpen. Zeker als het gaat om specifieke hulp waarbij uw kennis een oplossing biedt is het prettig als deze mensen bij u terecht kunnen. Door goed vindbaar te zijn in Google beantwoord u de zoekvraag van uw nieuwe klant en laat u op uw website zien dat u de juiste persoon bent om hem of haar te helpen.
Google Ads campagne voor Advocaten
Goed vindbaar zijn in Google kan op verschillende manieren. Eén daarvan is door te adverteren in Google. Met het advertentieprogramma Google Ads is het mogelijk om exact te bepalen op welke zoekvraag, locatie, geslacht en leeftijdscategorie u gevonden wilt worden. Omdat u betaalt per klik op uw advertentie betaalt u alleen voor bezoekers die daadwerkelijk interesse hebben in uw diensten. Om te voorkomen dat uw concurrenten ook op uw advertenties klikken en daarmee uw advertentiebudget laten slinken is het zelfs mogelijk om hen op basis van postcode uit te sluiten van uw advertenties.
De prijs per klik is afhankelijk van verschillende instellingen; het zoekwoord, de taal, locatie en doelgroep. Door enkel met specifieke woorden te adverteren worden de advertenties enkel vertoond aan hen die weten wat zij nodig hebben en in een fase zitten waarin zij snel contact opnemen.
SEO voor uw advocaten website
Google Ads helpt om op een korte termijn nieuwe klanten te trekken. Voor de lange termijn is het verstandig om ook organisch goed vindbaar te zijn. Door uw website klaar te maken voor Search Engine Optimalisation (SEO) zorgt u ervoor dat Google uw website ziet een en waarde geeft en hiermee kunt u invloed uitoefenen op uw positie in Google.
Toon uw kennis in blogs
Bloggen is nog steeds een trend en dat zal naar verwachting nog lang zo blijven. Bloggen heeft meerdere voordelen. Eén van de voordelen is dat u de kennis n uw bedrijf kan aantonen aan uw doelgroep. Ook kunt u uw bezoekers overtuigen van uw kennis door middel van cases op uw websites. Daarnaast heeft bloggen als groot voordeel dat Google uw kennisdeling waardeert en dat zal zichtbaar zijn aan de positie in Google waar uw website zichtbaar is. Zolang u relevante content plaatst die uw bezoekers helpt bij hun probleem zal dit positieve gevolgen hebben op uw vindbaarheid.
Google waardeert nieuwe content altijd en met regelmatige kennisdeling laat u zien dat uw kennis actueel is. Daardoor zal Google uw website als een autoriteit beschouwen.
Hier vindt u 8 tips om goed vindbaar te zijn in Google. Liever uitbesteden? Ik help u graag. Neem hier contact op en ik reageer binnen 24 uur.