Het nut van blogs voor bedrijven
Vaak denken mensen bij blogs nog aan het reisblog van een familielid of het hobbyblog van een kennis. Blogs kunnen echter ook commercieel interessant zijn. Steeds meer bedrijven gaan dan ook aan het bloggen. Voor jouw bedrijf kan het eveneens nuttig zijn om tijd en budget vrij te maken voor goede blogs. We nemen graag het nut van blogs voor bedrijven met je door en laten u ook weten wat er in een kwalitatieve blog moet staan.
Blogs beantwoorden vragen van uw klanten
Vroeger zochten mensen vooral door losse woorden in de zoekmachine in te voeren. Tegenwoordig zien we steeds vaker dat mensen complete vragen aan Google stellen, deels door de toename van gesproken zoekopdrachten. Geeft jouw blog antwoord op een veel gestelde vraag? Dan trekt je blog extra bezoekers naar uw site. Je kunt je blog dan ook meteen gebruiken om de producten die je verkoopt of de diensten die je verleent aan te prijzen, vooral als deze helpen met het antwoord waarnaar jouw bezoekers op zoek zijn.
Kennisdeling draagt bij aan uw betrouwbaarheid
In het verlengde daarvan staat de betrouwbaarheid die je site uitstraalt. Als je laat zien dat je verstand van zaken hebt, zullen je bezoekers de informatie op jouw site als betrouwbaar gaan zien. Dat draagt ook bij aan het imago van je producten of diensten. Dit soort kennisdeling kan er ook toe leiden dat mensen je site vaker gaan bezoeken. Bezoekers met een interesse in jouw producten of diensten weten dan immers dat ze van jouw bedrijf betrouwbare, interessante informatie krijgen.
Blogs laten jouw producten of diensten zien
Een productpagina is erop gericht dat klanten eenvoudig de producten kunnen bestellen waarnaar ze op zoek zijn. Je deelt deze pagina’s zo in dat er zo min mogelijk obstakels tussen je klant en de bestelling in staan. Er is dan niet altijd plek om je producten of diensten uitgebreid te laten zien. Een blog is daar ideaal voor. Blogs hebben vaak een wat lossere schrijfstijl dan de rest van je site. Daarnaast kun je wat vrijer met de vormgeving en de lengte van de teksten omgaan. Dat geeft je de mogelijkheid om bijzondere diensten en producten uit te lichten.
Blogs geven uw bedrijf een gezicht
Een website met goede SEO-content wordt goed gevonden, maar dat betekent niet automatisch dat mensen zich betrokken voelen bij het bedrijf. Blogs helpen om je bedrijf een gezicht te geven. Er zijn producten of diensten die baat hebben bij betrokken klanten, bijvoorbeeld als ze herhaaldelijk afgenomen worden. Klanten zijn eerder geneigd om terug te komen bij een bedrijf waar ze een band mee hebben. Je blog gebruiken om een community op te bouwen kan in zo’n geval erg nuttig zijn.
Hulp nodig met het schrijven van blogs?
Er zit vaak veel kennis in bedrijven, maar er is niet altijd voldoende personeel of inspiratie om deze kennis naar kwalitatieve blogs te vertalen. Wij hebben al jaren ervaring met het schrijven van goede blogs voor bedrijven en helpen je dan ook graag om jouw kennis naar content met een hoge SEO-waarde te vertalen.